Nokian Hakkapeliitta, 2036

Nokian Tyres'in Nokian Hakkapeliitta kış lastiği markasının 80. yıldönümünde, Tampere Teknoloji Üniversitesi Ulaştırma Araştırma Merkezi Verne'den Profesör Doktor Heikki Liimatainen, Volvo Car Corporation'dan Araç Dinamiği ve Aktif Güvenlik Merkezi Müdürü Robert Hansson ve Nokian Tyres Araştırma ve Geliştirme Başkan Yardımcısı Juha Pirhonen, 2036 yılında Nokian Hakkapeliittas 100 yaşına geldiğinde, mobilitenin, sürüşün ve kış lastiklerinin gelişiminin neye benzeyeceğine dair bir hayal kurdu.

Sürüş açısından bugünden 20 yıl sonraya bakacak olursak, devrim niteliğinde, akıllı trafik teknolojisini, kendi kendini süren elektrikli arabaları ve biyolojik bazlı malzemelerden yapılmış kış lastiklerini göreceğiz. Çevre, arabalar ve lastikler arasındaki etkileşimde akıllı teknoloji kullanılmasına rağmen, 2036'da lastikler aracın sürüş yüzeyi ile tek temas noktası olmaya devam edecek. Bu da onları aracın güvenlik ekipmanının önemli bir parçası haline getiriyor.

Gelecekte, arabalar, etraflarındaki daha geniş bir trafik sistemine bağlı olacak. Nesnelerin İnterneti'nin gelişimi, arabalar ve farklı sistemler arasındaki etkileşimde görülebiliyor.

‒ Arabalar diğer arabalarla, İnternet'le, bulut hizmetleriyle veya trafik sistemleriyle iletişim kurabilir ve gerçek zamanlı veri toplayabilir, aktarabilir ve analiz edebilir, Robert Hansson, Volvo Car Corporation Araç Dinamiği ve Aktif Güvenlik Merkezi Müdürü.

Robert Hansson, Volvo Car Corporation Araç Dinamiği ve Aktif Güvenlik Merkezi Müdürü.
"Arabalar diğer arabalarla, İnternet'le, bulut hizmetleriyle veya trafik sistemleriyle iletişim kurabilir ve gerçek zamanlı veri toplayabilir, aktarabilir ve analiz edebilir."
Robert Hansson, Volvo Car Corporation Araç Dinamiği ve Aktif Güvenlik Merkezi Müdürü

Nokian Tyres Araştırma ve Geliştirme Başkan Yardımcısı Juha Pirhonen'e göre, gelecekteki lastiklerin sensör teknolojisi, sürücünün yol yüzeyindeki ve hava koşullarındaki değişiklikleri, 15-20 kilometre önceden öngörmesini sağlayacak. Uygulamada, arabaların bilgisayar sistemleri bu veriyi sürücüden daha hızlı ve daha kapsamlı şekilde analiz edebilir.

Sürücülü arabalar, 2036 itibarıyla nadir karşımıza çıkabilir, çünkü kendi kendini süren arabalar yer yer insanların yerini alacak. Kendi kendini süren arabalara geçişi engelleyen faktörlerden biri, insanların otomatik kontrol yerine kendi sürüşlerine daha fazla güvenmeleridir.

‒ Sürücülerden vazgeçmek, yeni bir düşünce şeklini ve arabaları daha güvenli hale getirmek için gelişime yönelik yatırımları gerektirir, Professor Doktor Heikki Liimatainen, Tampere Teknoloji Üniversitesi Ulaştırma Araştırma Merkezi Verne. Gelecekteki sürüş ve mobilite üzerine çalıştı.

Ancak, bir miktar şaşırtıcı şekilde, kendi kendine sürüşün yükselişine katkı sağlayan temel faktörlerden birinin trafik güvenliği olduğuna inanmaktadır.

‒ Liimatainen "İnsan faktörünün trafik kazalarına etkisini anlamak, sürücüyü yolcuya çeviren gelişmeyi ileriye taşıyabilir," diye devam ediyor.

Heikki Liimatainen, Tampere Teknoloji Üniversitesi Ulaştırma Araştırma Merkezi Verne
"İnsan faktörünün trafik kazalarına etkisini anlamak, sürücüyü yolcuya çeviren gelişmeyi ileriye taşıyabilir."
Heikki Liimatainen, Tampere Teknoloji Üniversitesi Ulaştırma Araştırma Merkezi Verne

Volvo Car Corporation Müdürü Robert Hansson bu görüşü paylaşıyor; kendi kendini süren arabaların uzun vadede daha güvenli sürüşe katkı sağlayacağına inanıyor. Geleceğin arabaları, çevrelerine karşı daha da bilinçli olacaktır ve güvenliği akılda tutarak sürüş ve yol tercihlerini optimize edebilecektir.

Gelecekteki arabalar mobilite araçları olacaktır

Dijitalleşmenin, mobilite hizmetlerini, araç sahipliğinin araba kullanmanın diğer alternatif yollarıyla birleştirileceği şekilde geliştirdiğine inanılmaktadır. Heikki Liimatainen'e göre, odak, bir arabaya sahip olmak yerine mobilite için onu kullanmaya yönelecektir.

‒ Farklı mobilite uygulamaları, bir arabayı ihtiyacınız olduğunda almanızı ve hizmetlerin fiyatlarını karşılaştırmanızı sağlar. Liimatainen, bu mobilite hizmetlerinin çok sayıda kitleye eriştiklerinde, yani yeterli sayıda tüketici bunları benimsediğinde norm haline geleceğini açıklıyor.

‒ Örneğin, kentsel alanlarda, insanları bir yerden diğerine götüren kendi kendini süren taksilere sahip olabilirsiniz. Volvo Car Corporation'dan Robert Hansson "Uygulamada, sürücülere ihtiyaç duymuyorlar" diye devam ediyor.

Otomatik direksiyon, sürücüyü ve iç tasarımcıyı özgürleştirir

Robert Hansson, gelecekte, Volvo'nun lüks araçlarının sürücülerinin, arabanın kendilerine sunduğu sürüş deneyimini yaşamak isteyip istemediklerini ya da arabanın kendisini hedef konuma götürüp götürmeyeceğini seçebileceğini düşünüyor.

‒ Otomatik direksiyon, aracın içinin tasarımında bir paradigma kaymasına işaret eder. Hansson, bu durumun, insanların eğlence akışları gibi diğer etkinlikler veya sadece dinlenmek için seyahat süresini kullanmasına izin verdiğini açıklıyor.

Otomobil ve lastik endüstrileri karbon ayak izini azaltmayı hedefler

Robert Hansson, 2036 yılına gelindiğinde, bazı zorlukların devam etse bile, otomobillerin ekolojik ayak izinin önemli ölçüde azalacağına inanıyor.

– Elektrikli otomobiller, yanmalı motorlar şu an daha çevre dostu olsa bile, yanmalı motorlardan pazar payı kazanmış olacaklar. İdeal durumda, sürüşte hiç kaza ve emisyon olmayacak, diye özetliyor.

2036, ilk kış lastiği Nokian Hakkapeliitta'nın 100. yıldönümü olacak. Gelecekte hangi tür lastikleri kullanıyor olacağız? Nokian Tyres Araştırma ve Geliştirme Başkan Yardımcısı Juha Pirhonen, sürdürülebilir gelişimin, çoktan aktif olarak kullanılmaya başlandığı düşünülünce, yirmi yıl içinde lastik imalatı için standart uygulama olacağına inanıyor.

‒ Bir lastiğin karbon ayak izinin %80'inden fazlası, kullanımı sırasında oluşuyor. Bu nedenle, karbon ayak izini azaltmak için lastiklerimizin yuvarlanma direncini düşürmeye özel olarak odaklanıyoruz. Düşük yuvarlanma direnci enerji tasarrufu sağlıyor, böylece, örneğin, elektrikli otomobillerin menzilini genişletiyor.

‒ Pirhonen "Daha şimdiden, lastiklerin yuvarlanma direncini azaltmak için aktif olarak çalışıyoruz, ancak elektrikli otomobillerin popülerleşmesi, menzilini geliştirmeye yönelik önemli geliştirme çalışmalarını gerektirecektir," diye devam ediyor.

Lastikler, otomobillerdeki en önemli güvenlik bileşeni olmaya devam ediyor

İklim değişikliğinin Kuzey yarımküreye daha ılık hava getirmesi bekleniyor ve Finlandiya da, az karlı ve değişken sıcaklıklara sahip kışlara alışıyor. Nokian Tyres'tan Juha Pirhonen'e göre, donma noktası etrafında dalgalanan sıcaklıklar ve ayrıca gece ve gündüz sıcaklıkları arasındaki büyük farklar, gelecekteki kış lastiklerinde mükemmel buz tutuşu ve ıslak tutuş olmasını gerektirecektir. Diğer yandan, sürücüler iyi kavrayış ve düşük gürültü seviyesi gibi sürüş konforlarını da takdir etmektedir.

‒ Lastiklerde, fren etkililiği ve tutuş gibi güvenlik özelliklerine ve ayrıca yakıt tüketimini ve gürültüyü azaltan özelliklere değer veririz. Robert Hansson Volvo tarafından uygulanan kriterlere ilişkin "Otomobillerimizde kullanılan tüm diğer parçalara benzer şekilde, lastiklerimizin yüksek ekolojik gereksinimleri karşılamasını istiyoruz," diyor.

Kış lastiklerimiz 20 yıl içinde neye benzeyecek?

‒ Gelecekte, tamamen biyolojik bazlı malzemelerden yapılma ve sensör teknolojisiyle donatılmış çevre dostu lastiklere sahip olabileceğiz. Ağ bağlantılı, kendi kendini süren veya robot destekli otomobillerde kullanılabilecek verileri toplayabilecekler. Nokian Tyres Araştırma ve Geliştirme Başkan Yardımcısı Juha Pirhonen, 2036 yılına gelindiğinde, aralıksız ürün gelişiminin, yuvarlama direnci alanında da büyük yeniliklere sebep olacağını söylüyor.

– Pirhonen "Lastikler yine de otomobilin güvenliğinin temel bir parçası olacaktır çünkü devrim yaratan akıllı teknolojiyle bile, lastikler otomobilin tek temas noktasıdır," diye hatırlatıyor.

Daha fazla bilgi:

Heikki Liimatainen, Yardımcı Doçent, D.Sc., Ulaştırma Araştırma Merkezi Verne, Tampere Teknoloji Üniversitesi, tel. +358 408490320, heikki.liimatainen@tut.fi, Fin İklim Değişikliği Paneli Üyesi: https://www.ilmastopaneeli.fi/en/ 

Robert Hansson, Araç Dinamiği ve Aktif Güvenlik Merkezi Müdürü, Volvo Car Corporation

Juha Pirhonen, Nokian Tyres Araştırma ve Geliştirme Başkan Yardımcısı, tel. +358 10 4017708, juha.pirhonen@nokiantyres.com

Ulaştırma Araştırma Merkezi Verne
www.tut.fi/verne

Volvo Otomobilleri

Concept 26 ‒ Otomotiv özgürlüğünün yeni Simgesini Sunar
http://www.volvocars.com/intl/about/our-innovation-brands/intellisafe/intellisafe-autopilot/C26

Akıllı güvenli otomatik pilot
http://www.volvocars.com/

 

Nokian winter tyres from 1934 to today

Download Nokian winter tyres from 1934 in pdf file

Download image collection

Nokian summer tyres from 1932 to today

Download Nokian summer tyres from 1932 in pdf file

Download image collection