Nokian Hakkapeliitta kış lastikleri, yenilikçiliği, deneyimi ve en son teknolojiyi bir araya getirir

Nokian Tyres tarafından geliştirilen ve üretilen kış lastiği, 80 yılı aşkın süre önce, kaygan Kuzey koşulları altında sürüşte devrim yarattı. Nokian Hakkapeliitta kış lastiği ürününün daha da gelişmesiyle birlikte, dünyanın en kuzeyindeki lastik üreticisi güvenliğe, sürüş konforuna ve çevre dostu olmaya odaklanacak. Nokian Hakkapeliitta'nın güvenilirliğine duyulan güven de, bir nesilden ötekine aktarılacak.

Nokian Hakkapeliitta kış lastikleri, sulu sepkenden kara ve buzlu yollara kadar değişebilen yol koşullarının olduğu zorlu ortamlar için tasarlanmıştır. Nokian Tyres, en kuzeydeki enlemlerde bile güvenli ulaşımı sağlayan yeni kış lastiği teknolojisini etkin biçimde geliştirmektedir.

Yeni kış lastiği yaklaşımlarımızın örneklerinden biri, çivisiz kış lastiklerinin sürüş konforunu çivili lastiklerin buzlu ve sulu yollardaki üstün tutuşuyla bir araya getiren konsept lastiktir.

‒ Sürücü, çeşitli kış koşulları altında, fren yapmadan veya daha sıkı bir tutuş gerektiği zaman, tek düğmeye basarak kış lastiğinin çivilerini ortaya çıkarabilmektedir. Nokian Tyres Araştırma ve Geliştirme Başkan Yardımcısı Juha Pirhonen'e göre, konsept lastiklerinin gelişimi hala devam ediyor, ancak bu yenilik gelecekte ne tür lastikler kullanabileceğimize dair bir fikir veriyor.

Juha Pirhonen, Nokian Renkaat Oyj, Tutkimus- ja kehitysjohtaja
"Sürücü, çeşitli kış koşulları altında, fren yapmadan veya daha sıkı bir tutuş gerektiği zaman, tek düğmeye basarak kış lastiğinin çivilerini ortaya çıkarabilmektedir. "
Juha Pirhonen, Nokian Tyres Araştırma ve Geliştirme Başkan Yardımcısı

Eco Stud 8 – rekor kıran modern çivi teknolojisi

Nokian Hakkapeliitta lastiklerinin üretimi 1936'da başladı ve 1950 ve 1960'lardaki efsanevi Monte Carlo rallilerinde uluslararası düzeyde bilinir hale geldiler. Çivili Kometa-Hakkapeliitta'larla donatılan otomobiller karlı ve buzlu dağ yollarında başı çekti.

Lastikler Kometa günlerinden bu yana büyük oranda gelişmiştir ve modern çivi teknolojisi tutuşu ve sürüş konforunu maksimuma çıkarmıştır. Modern Eco Stud 8 konsepti, tüketicilerin ve çevrenin ihtiyaçlarını da her zamankinden daha çok ele alır.

- Nokian Tyres'tan Teknik Müşteri Hizmetleri Yöneticisi Matti Morri'ye göre, çivi sayısını arttırabilmiş olsak da, yeni nesil çiviler önceki modellere göre daha düşük yol aşınmasına sahiptir, bu da yolun toz miktarını azaltmaktadır.

Yenilikçi çivi, yıllar süren özenli geliştirme çalışmasının sonucu olan çeşitli özellikleri içerir.

- Flanş, bağlantı çivisinin yola sıkıca saplanmasına yardımcı olur, kaygan ve zorlu yol koşulları altında tutuşu sağlar; çivi minderi, yol temasını sönümleyen bir yay etkisi katar. Morri "Bu, sürüş konforunu iyileştirir ve çevre için de iyidir" diye açıklıyor.

Şaşırtıcı koşullar altındaki tutuş ve denge, lastiğin yeni çivi dağılımı ve çivi tasarımı ile iyileştirilen, buz üzerinde uzunlamasına ve yanal tutuşuna dayanır. Tüm dünyadaki lastik testlerinden geçmiş Nokian Hakkapeliitta 8 kış lastiklerinde, aşırı koşullar altında kontrolü iyileştiren çivi teknolojisi sunulur. En yeni çivili lastikler, 335,713 km/saatle, buzdaki en hızlı otomobil dalındaki inanılmaz bir dünya rekoru için kullanılmıştır.

Çivisiz lastikler için dahili "çiviler"

Çivili lastiklere ek olarak, Kuzeyli çivisiz kış lastiklerinin tutuş özelliklerini de iyileştirdik. Nokian Hakkapeliitta R2, kaygan yollarda ve buzda tutuşu önemli derecede iyileştiren Cryo Crystal konseptine sahiptir.

- Bu icat, kauçuk bileşiğindeki, kristale benzeyen, mikroskobik elmas sertliğinde parçacıkları temel alır. Morri "Sert, çok kenarlı parçacıklar çevre dostudur ve neredeyse dahili çiviler gibi işlev gösterir" diye açıklıyor.

Sürdürülebilir düşünce, enerji tasarrufunu da kuşatıyor

Nokian Tyres'ın güvenliğe ilişkin geniş bir görüşü vardır. Gelişim çabaları tüketicilerin taleplerini ve ihtiyaçlarını ele alır. Pirhonen'e göre, ürün geliştirme hizmet ömrünü uzatmış ve lastiklerin yakıt tasarrufunu iyileştirmiştir, onları maddi olarak uygun hale getirmiştir.

- Örneğin sürdürülebilir güvenlik, bir lastiğin özelliklerinin hizmet ömrü boyunca, teoride değişmeden kalmasının gerektiği anlamına gelir. Juha Pirhonen, aşınma lastiğin güvenliğine etki etmeye başladığında sürücülere bildirmenin önemli olduğunu açıklıyor.

En iyi icatlar, tıpkı Nokian Tyres patentli Güvenli Sürüş Göstergesi (DSI) gibi, çoğu zaman maharet düzeyinde basittir ancak işlevseldir. Sürücünün lastiğin ana oluklarının kalan sırt derinliğini görmesini sağlar. Patentli icat, güvenliği iyileştirir ve onu yaz ve kış lastiklerimizde kullanırız. Sırt derinliği 4 mm'nin altına düştüğünde, güvenliği sağlamak için lastikler değiştirilmelidir.

Nokian Hakkapeliitta R2 kış lastiği, 2016 Yılı saygın Lastik Teknolojisi ödülünü kazandığında Başarılı ürün gelişimimiz uluslararası olarak tanınmış oldu.

- Nokian Hakkapeliitta R2'miz, dünyanın en enerji tasarruflu lastiğidir ve A sınıfı yuvarlama direnç derecesine sahip ilk kış lastiğidir. Pirhonen'e göre, çivisiz lastik, özellikle elektrikli ve hibrit otomobil yelpazesini geliştirmek için tasarlanmıştır, ancak benzin ve dizel otomobil sürücüleri için, düşük yuvarlanma direnci, düşük yuvarlanma gürültüsüne ek olarak düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları anlamına gelmektedir.

Sırt bileşikleri gelişmekte ve kauçuk bileşikler kanola yağı içermektedir

Lastik araştırma ve geliştirme alanında bir sonraki yenilik nedir?

– Çevre dostu olmak, gelecekteki ürün gelişimimize yön vermeye devam etmektedir. Nokian Hakkapeliitta lastikleri, yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını azaltan yeni kauçuk bileşik türleri kullanmaktadır. Araştırma ve Geliştirme Başkan Yardımcısı Juha Pirhonen "Kanola yağı ve çam yağı dahil yenilenebilir ham maddeleri zaten kullanmaktayız, çünkü mesela kanola yağı, kauçuk bileşiğin dayanıklılığını ve buzun üzerindeki tutuşu iyileştirmektedir" diyor.

Teknik Müşteri Hizmetleri Müdürü Matti Morri, en büyük adımın çivi teknolojisinde, özellikle iyileştirilmiş sırt bileşiklerinde atılacağına dair görüşünü belirtiyor. Hedef, sürücülere, karşılaştıkları yol koşullarından bağımsız olarak, daha da fazla gönül rahatlığı sunmak.

Further information:

Vice President, Research and Development Juha Pirhonen, Nokian Tyres, tel. +358 10 401 7708, juha.pirhonen@nokiantyres.com

Technical Customer Service Manager Matti Morri, Nokian Tyres, tel. +358 10 401 7621, matti.morri@nokiantyres.com