"Çeşitli arabalarla daha önceden azami hız testleri yapmıştım. Bu, benim bir traktörle ilk denememdi ve anında bir dünya rekoru kırdık! Hava son derece zorlayıcı olsa da lastikler ve traktör çok iyi çalıştı."
2014 baharında Nokian Hakkapeliitta TRI piyasaya sürüldüğünde Nokian Tyres zengin kış lastiği ürün yelpazesini traktörlere de genişletmiş oldu. Hakkapeliitta TRI'nın benzersiz sırt deseni, kış kauçuğu bileşeni ve çizgileri yol tutuşunu ve çekişi en üst seviyeye çıkartır. Çapraz çizgiler sırt deseni blokları üzerinde oluklar oluşturarak yüzeyi kavrayan kenarların sayısını artırır ve enine ve boyuna yol tutuşunu iyileştirir. Dünyanın en kuzeyindeki lastik üreticisi 10 yıldan uzun bir süre önce traktörler için ilk blok desenli lastikleri üretmiştir.
- Sınırlarda test yapmak faaliyetlerin merkezini oluşturur ve benzersiz beceriler gerektirir. Yeni Nokian Hakkapeliitta TRI'nın gerçek performansını göstermek istedik. Direksiyonunda dört defa Dünya Ralli şampiyonu olmuş bir sürücüyle saatte 130 kilometreden hızlı giden 7,7 tonluk bir makine gerçekten dikkate değer bir görüntü oluşturuyor! Bir traktör kış yollarında bu kadar hızlı sürüldüğünde, mükemmel yol tutuşa, dengeye ve direksiyon hakimiyeti özelliklerine ihtiyaç duyar. Nokian Hakkapeliitta TRI'yı geliştirirken bizim hedeflerimiz de bunlardı, diyor Nokian Tyres AR-GE Proje Müdürü Tero Saari.
Rekor, 19 Şubat 2015 tarihinde, Rovaniemi yakınlarındaki Sodankylä şehrine yaklaşık 20 kilometre mesafedeki Finlandiya Vuojärvi acil durum uçak pistinde kırıldı. Sıkışmış kar kitlesinden oluşan şeridin toplam uzunluğu 2,300 metreydi ve şeridin ortasında 50 metrelik bir hız kapanı bulunuyordu.
Guinness Dünya Rekorları organizasyonu en hızlı traktör dünya rekoru için belirli kurallar tanımlar. Traktörün 50 metrelik hız kapanına gittiği süre her iki yönden de ölçülür. Dünya rekoru bu iki ölçümün ortalamasıdır. Traktör hızlı bir başlangıç yaptı.