Kızaklamanın tehlikeleri

Yaz zamanı kuru bir yolda araba sürerken, sürücünün lastikleri düşünmesine gerek kalmaz. Bir fırtına koptuğunda ve yoldaki olukları sürekli yağan yaz yağmuru doldurduğunda, olay tamamen değişir. Kızaklamanın tehlikesi direksiyonda hissedilebilir: arabayı kontrol etmek güçleşir, özellikle de lastikler iyi durumda değilse veya aşınmışsa. Kızaklamayı önlemenin en iyi yolu yeni lastikler kullanmaktır. Yeni lastikler bile kızaklama riskini tamamen ortadan kaldırmaz ancak sürüş hızını koşullara uydurduğunuz sürece arabayı kontrol etmek mümkün olabilir.

Temas hissinin kaybolması

Trafik güvenliği açısından, doğru oluk derinliğine sahip ve hava koşullarına uygun özelliklerde lastiklere sahip olmak önemlidir.  Yolun üzerinde çok fazla su olduğunda ve sürüş hızı belirli bir sınırı aştığında, lastiğin sırt deseni lastiğin altındaki suyu kenarlara doğru itemez. Lastik ve yol arasındaki temasın kaybolmasıyla birlikte yol tutuşu da kaybedilir.

Lastiklerin sırt desenleri dört milimetrenin altına indiğinde, lastiklerin ıslak yol tutuş ve kızaklama özellikleri önemli ölçüde geriler, özellikle de kızaklama riski büyük oranda artar. Ayrıca, fren mesafesi artar ve araba kolayca patinaj yapar.

Nokian Tyres tarafından gerçekleştirilen testler aşınmış bir lastikle (sırt deseni 1,6 mm'den az, yolda yaklaşık 5 mm su varken) kavisli bir yolda giderken kızaklamanın meydana geldiği hızın saatte 76 km olduğunu, diğer yandan yeni bir lastikle kızaklamanın meydana geldiği hızın saatte 96 km olduğunu göstermiştir.

Temas alanı kaybı

Sürüş hızı arttığında ve lastikler aşınmış olduğunda, lastik ve yol arasındaki temas alanı büyük oranda azalır. Şekil, üç milimetre su kalınlığı ve saatte 75 km sürüş hızında, çeşitli oluk derinliklerine sahip yaz lastiğinin temas alanının boyutunu göstermektedir. Sırt deseni 1,6 mm olan aşınmış bir lastiğin temas alanı hareketsiz bir araçla kıyaslandığında yalnızca yüzde 16'dır.
Şekil, üç milimetre su kalınlığı ve saatte 75 km sürüş hızında, çeşitli oluk derinliklerine sahip yaz lastiğinin temas alanının boyutunu göstermektedir