FacebookInstagrammenu-iconicon-playscroll-downsearchTwitterYouTube

Yakıt verimliliği

Daha az çevresel etkiyle daha hafif ve daha uzun ömürlü lastikler

Motorlu araçların yakıt tüketiminin yaklaşık yüzde yirmisi yuvarlanma direncinden kaynaklanır. Yuvarlanma direnci; motorlu araçların enerji verimliliğini, dolayısıyla işletme maliyetlerini ve karbondioksit emisyonlarını olumsuz etkiler. Yuvarlanma direnci azaldıkça yakıt tüketimi de azalır.

Enerji verimliliği sınıfı, yuvarlanma direncini ifade eder. Yuvarlanma direnci; lastiğin, aracın yakıt tüketimi ve CO2 emisyonlarındaki payını ifade eder.

A (yeşil) ve G (kırmızı) arasında değişen kategoriler mevcuttur. A Sınıfı en iyi, G sınıfı en kötü yuvarlanma direnci değerlerini ifade eder; D sınıfı ise kullanılmamaktadır.

Lastiğin ömrü boyunca tam beş depo yakıt tasarrufu


En iyi ve en kötü lastik arasındaki yakıt tasarrufu yıllık yaklaşık 90 litredir. Bir lastiğin tüm kullanım ömrü boyunca bu miktar, tamamen dolu beş depo yakıta (240 litre) eşittir. *

Yakıt ekonomisinde nasıl bir fark söz konusu?

Buna ek olarak, yakıt tüketiminde 100 kilometrede 1 litre fark oluşur.

Bir binek otomobil, yüksek verimliliğe sahip B sınıfı lastikler kullanarak bir C sınıfı lastik kullanmaya oranla 100 kilometrede yaklaşık 0,1 litre daha az yakıt tüketir. En iyi ve en kötü lastik (A - G) arasındaki tüketim farkı, 100 kilometrede 0,6 litre gibi bir rakamla oldukça kayda değer niteliktedir. Daha hafif yuvarlanan lastikler aynı zamanda, CO2 emisyonlarını kilometrede 14 gram kadar azaltır.

›› En iyi ve en kötü A ve G Sınıfı lastiklerin kullanım ömrü boyunca aralarında tam dolu 5 depoya yakın yakıt tasarrufu farkı oluşuyor
›› Birbirine yakın sınıflar. Örnek: B ile C sınıfları arasında 100 km'de 0,1 l

*Otomobilin yakıt tüketimi 100 km'de 7 l, yıllık kat edilen tahmini mesafe 15.000 km; lastik ömrü 40.000 km olarak hesaplanmıştır.

Yakıt tasarrufu ve yol güvenliği olguları çok büyük oranda sürücünün davranışına bağlıdır. Şu konuları dikkate alın: 

  • Ekonomik sürüş yakıt tüketimini hatırı sayılır oranda azaltabilir 
  • Yol güvenliğini ve sürüş konforunu optimize etmek için lastik basıncı düzenli aralıklarla kontrol edilmelidir 
  • Lastik basıncının çok düşük olması durumunda lastik normalden daha hızlı aşınır. Bu aynı zamanda, yakıt tüketimini etkiler ve yol güvenliği açısından belirgin bir risk oluşturur. 
  • Sorumlu bir sürücü, lastiklerinin özelliğinin ve durumunun daima bilincindedir. Yalnızca, aracını ve lastiklerini tanıyan bir sürücü, hızı ve güvenli mesafeyi mevcut hava koşullarına göre ayarlayabilir.

AB lastik etiketleri ile ilgili bilgi paketi

Bu bilgi paketinin amacı, olabildiğince az gürültüye sebep olan, yakıt verimli ve güvenli lastiklerin kullanımını teşvik ederek yol güvenliğini, çevre dostu kullanımı ve ekonomik verimliliği artırmaktır.

Bilgi paketini indir