Her şey hissetmekle ilgilidir

En iyi cihazlar bile lastiğin sürüş sırasında nasıl hissettiğini söyleyemez.

Her yıl, Nokian Tyres test pilotları hissederek, algılayarak ve değerlendirerek yüz binlerce kilometre yol alır. Araç vücudunun bir parçası haline geldiğinde, lastik test pilotu lastiğin nasıl hissettiğini anlamaya başlar. Finlandiya'ya ek olarak, lastik testlerini dünyanın her yerinde, farklı yol yüzeylerinde ve hızla değişen iklimlerde gerçekleştiriyoruz. Dünyanın en iyi test pilotları, geniş kapsamlı test faaliyetleri ve çeşitli test ekipmanları lastiklerin en zorlu şartlarda bile koşullar değiştikçe mümkün olan en iyi şekilde çalışmaya devam etmelerini sağlar.


Test pilotlarının, lastik testlerinde önemli bir rolü vardır. Onlar bu iş için eğitilmiş olsa da bu işin tekniği ve hissiyatı, yalnızca tatbik ederek kazanılabilir.

Nokian Tyres Test Pilotu Petri Paananen, "Bir tekerleğin davranışını ellerinizle ve bağırsaklarınızla hissedebilirsiniz. Otomobilin kontrolü, lastiğin kızakladıktan sonra nasıl stabilize olacağı ve frenleme, hızlanma, slalom ve yokuşta tırmanma ve iniş esnasında nasıl davranacağını hissedersiniz diyor.

Test pilotları test sürüşü sonuçlarını rapor ederek lastiklerin iyi özelliklerini ve iyileştirme alanlarını tespit eder. Testlerin sonucu, öznel fikirleri ve nesnel test verilerini ihtiva eder. Ardından bu bilgiler bir otomobilin en önemli güvenlik özelliği olan, mümkün olabilecek en iyi lastiği ortaya çıkarmak amacıyla, onu daha da fazla geliştirmek için kullanılır.

Kötü bir lastiğin kapsamlı test karmamızı geçememesi için daima bir sebebi vardır.

"Kötü bir lastiğin kapsamlı test karmamızı geçememesi için daima bir sebebi vardır."
Petri Paananen, Nokian Tyres plc, Dublör

Öyleyse, iyi test pilotlarının analiz becerilerine ek olarak başka hangi özelliklere sahip olmaları gerekir? En azından güçlü sinirlere ve ürünleri açık fikirlilikle test etme becerisine ve beraberinde, doğru oranda alçak gönüllülük ve tutkuya sahip olmaları gerekir. Ve gazlarken rahat olmanız gerekir.

Paananen, "Lastik testinde ralli yapmazsınız. Lastik testinin özü hız değil, lastiği hissetmek ve analiz etmektir. Tabi ara sıra hızlı kullandığınız da oluyor ama odaklandığınız konu her zaman lastik ve performansı oluyor" şeklinde açıklıyor.

Paananen, test pistinin dışında sakin ve proaktif bir sürücü.

Paananen gülerek, "Yolda giderken başkalarına çok dikkat ediyor, onların ne yaptıklarına bakıyorum. Bazen verileri analiz ederken kendimden geçmiş gibi oluyorum ve ardından, arka koltuktan ailem bana müdahale ediyor" diyor.